eTwinning
-
Proiect eTwinning 2022-2023 Storytelling for impact : our heritage
-
Anul şcolar 2021-2022 a adus în şcoala noastră 4 noi proiecte eTwinning, în care sunt implicaţi elevi de gimnaziu şi de liceu. Astfel, elevii noştri de gimnaziu, respectiv un număr de 7 elevi din clasele a VI-a şi a VII-a au învaţat despre schimbările climatice, despre cauzele lor , dar şi despre măsurile pe care le putem lua pentru a salva natura în cadrul proiectului Climate Literate. Elevii de liceu s-au implicat în proiectele Young Writers among Cultures, Trace of the Past - Pride of the Future şi Grandma Stories With Coding. Activităţile desfăşurate în cadrul acestor proiecte au adus beneficii pentru toti cei implicaţi, profesori şi elevi. Astfel, elevii şi-au îmbunătățit abilitățile de muncă în echipă, au devenit mai creativi, mai toleranţi, şi-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză şi au dobândit cunoştinţe despre cultura şi civilizaţia ţărilor partenere.
-
Premiile Naționale eTwinning- sesiunea 2020:
Colegiul nostru a fost recompensat cu Premiul II pentru proiectul Are We So Different? "https://etwinning.ro/castigatori-premiile-nationale-etwinning-2019-2020-etapa-1-niveluri-de-invatamant/?fbclid=IwAR16R1AoRpA25IwALFjo3Pmu24oyEy1zIMJnhqhqoYp9jHT61vJE4fpjld4".
Colegiul Național „Avram Iancu” a devenit școală E-Twinning
Proiecte școlare internaționale
-
“Învățarea unei limbi străine nu doar îți dezvăluie cum gândesc și ce simt alte societăți, care sunt experiențele și valorile lor și modul în care se exprimă, dar îți oferă o oglindă culturală în care poți vedea mult mai clar propria ta societate.“Edward Lee Gorsuch
Colegiul nostru desfășoară astfel de proiecte începând din anul școlar 2009-2010, urmărind nu numai îmbunătăţirea competenţelor de comunicare scrisă și orală în limba engleză prin diferite activităţi dar și crearea de prietenii cu adolescenţi din Europa, promovând astfel cunoaşterea unor elemente de identitate naţională, dar şi a zestrei spirituale a altor popoare.
Proiectul internaţional eTwinning European Peers, coordonat de prof. Cornelia Frai, a implicat parteneri din Grecia, Turcia, Italia, Spania şi Polonia. Desfășurat în anul școlar 2015-2016, acest proiect le-a adus celor implicaţi (elevi din clasele a X-a A și a X-a B ) Certificatul European de Calitate.
Ca urmare a succesului de care s-au bucurat activităţile acestui proiect, anul școlar 2016-2017 ne-a adus o continuare a sa, proiectul United for Health: European Peers, iar echipa de proiect s-a îmbogăţit cu elevi din clasa a IX-a A. Munca depusă de echipa de proiect a fost răsplătită şi de această dată cu Certificatul European de Calitate.
Una dintre activităţile din cadrul proiectului a constat in realizarea unei poveşti a grupului. Împărțiți în 8 grupe internaționale, elevii au creat 8 povești colaborative în care au abordat teme precum alimentația sănătoasă, importanța sportului și a jocurilor în aer liber, a păstrării unui mediu curat și sănătos. În fiecare echipă au fost repartizați elevi din toate țările partenere, iar pentru realizarea poveștilor s-a folosit aplicația https://storybird.com. Această activitate este menţionată în Teatru de improvizaţie. Ghid de facilitare, publicat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
Anul şcolar 2020-2021 aduce implicarea unui număr de 6 elevi coordonaţi de prof. Cornelia Frai in proiectul eTwinning Walking through the Live Chapters.
Pe parcursul acestui proiect ne propunem ca elevii să poată exersa limba engleză într-o atmosferă placută și să câștige încredere în capacitatea lor de a comunica în limba engleză, discutând diferite aspecte ale romanului Little Women scris de Louisa May Alcot.
În plus, partenerii vor împărtăși informații despre aspecte istorice, culturale șireligioase, bucătăria tradițională pentru a se cunoaște mai bine.
Elevii vor citi întregul roman și vor evalua capitolele utilizând diferite tehnici, cumar fi prezentarea, jocul de rol, întrebare-răspuns , dar şi instrumente web 2.0 .Cu certitudine, acest proiect va fi o sursă de noi experiențe pentru elevii noştri: vor aveașansa de a interacționa cu alte culturi, de a construi o relație bună cu colegii lor din Turcia,Georgia, Spania şi Bulgaria într-o atmosferă confortabilă.
A venit şi rândul elevilor de gimnaziu să participe la un proiect eTwinning , fiind vorba despre proiectul cu titlul „Are We So Different?”. Dincolo de posibilitatea de a–şi îmbunătăţi cunoştinţele de limba engleză şi de a lega prietenii cu copii de vârsta lor din Grecia, Italia, Turcia, Ucraina, Norvegia şi Croaţia, elevii au învăţat multe lucruri despre cultura, tradiţiile şi obiceiurile reprezentative pentru ţările participante la proiect. Munca lor pe parcursul anului şcolar 2019-2020 a dus la obţinerea certificatului european de calitate.
-